-
Mielipide ydinvoimasta, julkaistu Aamulehdessä 30.1.2007
Tamperelaisilleko oma ydinvoimala? Ydinvoimaa mainostetaan päästöttömänä ja halpana energiana. Päästötöntä se ei ole. Vaikka sähköä tuottaessaan ydinvoima ei tuota hiilidioksidia, ydinpolttoaineen louhinta, rikastaminen, käsittely ja kuljetus tuottavat hiilidioksidi- ja muita päästöjä. Vieläkään – noin 50 vuoden kaupallisen toiminnan jälkeen – ei teollisuus ole pystynyt ratkaisemaan radioaktiivisen jätteen loppusijoitusongelmaa. Ei ihme, koska käytetty ydinpolttoaine sisältää

Haku

Kategoriat

Uusimmat kirjoitukset


